wat een weekend !

Op vrijdag reed ik met mijn moeder naar Intratuin in Aarschot omdat de kersthuisjes verkocht werden aan 1+1, de voorraad was dan ook al aanzienlijk geplunderd maar we vonden beiden nog 2 stuks ! Direkt na school had ik documenten gepost bij het ACV en was ik langs geweest bij mijn bazin (voor een nieuwe planning en mijn maaltijdcheques in ontvangst te nemen). Ik was ook al gestopt bij het KV en den Delhaize. Vandaar dat we vrij laat toekwamen in den Intratuin en daarom besloten daar een hapje te eten (ik koos een duo van kaas en garnaalkroket) en dat was yummie ! Na schooltijd werden alle kerstspullen uit de kelder gehaald !

Zaterdag in de voormiddag gingen we onze boom van het veld halen en kon ik beginnen met de “nevendecoratie” – lees kaarsen, theelichten, planten en mos toestanden. Ideeën tot en met, mijn kop werd zot en dan vooral om voor alles een passend plekje te bedenken. Kane ging naar de dansschool voor zijn hip hop les en tegen half 3 werden bij nicht Kyara verwacht t.g.v haar tiende verjaardag. Daar was het genieten van hapjes en frietjes, stoofvlees en witloof met veldsla en een keilekker uien chutney.

wat zit er in het potje ?
wat zit er in het potje ?
stoofvlees !
stoofvlees !

20131130_173703

Peter P.
Peter P.
the birthday girl
the birthday girl

Na het feestje werkte ik nog door tot bijna middernacht, moe was ik niet, ik had de ganse nacht kunnen doordoen met versieren en bedenken.

Op zondag deed ik verder, het huis was ondertussen herschapen in een puinhoop, overal dennennaalden, mos en sneeuw en glitter op de vloer en het hele aanrecht en dat stond dan ook nog vol met schalen, kaarsen, glitterzand, glasdeco en een hele hoop andere deco spullen/toestanden. Ik had werkelijk letterlijk en figuurlijk alles uit de kast gehaald en dan komt een mens spullen tegen uit een vorige eeuw/leven … En de Sint is geweest : beide kids wandelden helemaal alleen naar beneden ! Dat was tot vorig jaar wel anders want dan had Dean schrik om bvb. zwarte piet tegen te komen 😉

disco lights
disco lights

DSCN3802

vakantiehuis Lego
vakantiehuis Lego

Ik vergat zelfs foto’s te trekken van de Sint buit, tja mijn hoofd vol Kerst hé …

Toen de kids naar de Scouts trokken, ging ik met bonneke op jacht naar een bloesje voor haar. Altijd gevaarlijk zo gericht gaan shoppen, bij mij mislukt dat altijd maar bonneke had meer geluk en vond een mooi en feestelijk bloesje bij Cassis. Ik verheug me nu al op mijn shopping tripke met Meter C. later deze maand !

Daarna werkte ik verder aan de deco. Het is zelfs Kerst in de WC 😉 Dit jaar ben ik écht er over gegaan ! Het is voor mij dan ook dé tijd van het jaar en dat mag de ganse maand duren !!! Fotokes volgen later nog.

Leave a Reply

