VERDRAAGZAAMHEID qué ????

Toen ik de kids ging afhalen woensdag middag bij hun wekelijkse “taxi”, kwam ik te weten dat de auto’s op straat aan school worden gecontroleerd (lees nummerplaten genoteerd). De reden waarom ik me op straat parkeer en niet op de parking is duidelijk : als je op die parking rijdt, is de kans héél reëel dat je auto beschadigt raakt. De putten zijn diep, heel diep en bij regen zie je niet eens hoe diep … daar moet ik geen tekening bij maken zeker ? Ik ging al enkele keren reclameren op het gemeentehuis, ik stuurde ook menig mailke. In de laatste nieuwsbrief van de school stond dat de putten zullen worden dichtgemaakt en dat de parking zal worden groter gemaakt, er stond wel niet bij vermeld in welk jaar dit zal gebeuren … Plezant zenne dolomiet in uwen oto en aan uw schoenen ! Gelukkig kan ik me nog parkeren op iemands oprit vlakbij !

Blijkbaar zijn er klachten gekomen van de omwonenden dat er hinder is. Dzjeeeeeeeeeezes welke hinder, we staan er amper max. 10′ wanneer we komen afhalen en ‘s morgens blijft er niemand lang staan want dan is het grotendeels “afkappen oftewel lossen” en doorrijden. Verdraagzaamheid, wat is dat ?

En dan nog een staaltje van verdraagzaamheid :

Maandag werd onze meidoornhaag gesnoeid door de firma BVBA Calia. Heel professioneel gedaan, alles proper achtergelaten tegen een redelijke prijs. We zitten properkes nu !

Kom ik woensdag middag thuis merk ik zo’n takje meidoornhaag op mijn mat aan de voordeur, vond ik al raar …

Toen ik op ons terras keek, zag ik ook daar ineens takken liggen die er voorheen niet lagen …

Aan de voorkant van ons huis tot aan de poort, zelfde scenario, takjes en bladeren die op onze steentjes liggen … kan niet anders dan onze buren geweest zijn. Zelfs kinderen hebben méér verstand. Ik word daar dan zo woest over terwijl manlief dan zoiets heeft van, negeren die handel … Mijn eerste gedacht was om eens ferm mijn gedacht te gaan zeggen maar dat lost niks op. De enige manier om die mensen te bereiken is ze voor het Vredegerecht dagen wat in het verleden al gebeurde met zijn andere buren. Ik dacht er zelfs aan om takjes in zijn brievenbus te smijten. Maar dan neemt mijn verstand toch de overhand en denk ik “vroeg of laat krijgen die hun verdiende loon wel eens” en als het niet in dit leven is, zal het wel in een volgend zijn. Ik hoop wel dat hij geen 100 wordt …

DSCN3763 DSCN3766

DSCN3767 DSCN3776

One thought on “VERDRAAGZAAMHEID qué ????

Leave a Reply

