drukke woensdag

Na het werk naar de Spar, kids ophalen, naar huis rijden, macaroni klaar maken en om kwart na 1 vertrekken richting tandarts voor de halfjaarlijkse check up van de kids. Dean ging als eerste, alles in orde, hij moet enkel nog nét ietsje beter poetsen om tandplak te vermijden.

Kane die durfde niet, hij klapte volledig toe en ging op de grond liggen, niks hielp, niet van mij en niet van de tandarts dus besloot ik op de stoel plaats te nemen en effe te laten checken hoe erg mijn gebit er aan toe is … Ik begon nét niet te zweten. Ze is op de hoogte van mijn traumatische tandarts verleden. Ze keek alles na, op het eerste zicht géén gaatjes, enkel een stuk afgebroken kies én een hoop tandsteen. Ik besloot een afspraak te maken om die allemaal te laten verwijderen omdat ik anders binnen tien jaar zéér wsl losse tanden krijg … Op 10 januari is het zover, blij dat ik die stap toch al gezet heb.

Daarna weer naar huis om een dik uur erna terug te vertrekken, deze keer richting diëtiste. Wéér wat kilo’s vet kwijt, ik blijf dus “goe bezig” en mag/moet overschakelen naar fase 3 dwz dat ik één keer per dag carbs mag eten dus ofwel bokes ofwel aardappelen (voorlopig nog geen pasta of rijst). Alle groenten mogen nu (jihaaaaaaaaaaaaa eindelijk weer look en ui) behalve linzen, rode kool, erwten maar da’s ni zo erg. Ik moet nu 6x/dag eten met om 10u bvb een soepke, om 16u een koek (want ik lust geen yoghurt, muesli of havermout) en na mijn avondeten een appel. Da’s weer ff helemaal anders en aanpassen en weer meer nadenken. Ik weet nog niet wanneer precies ik effectief start met fase 3, morgen en vrijdag zéker niet. Ik zal eerst bijkomen om daarna nog een beetje gewicht te verliezen omdat ik uit ketose ga en dus geen ververbranding meer zal hebben … 66 is in theorie haalbaar, afwachten wat de praktijk brengt !

De kids waren héél braaf geweest bij Suzy dus reed ik na mijn consultatie door naar den BS, Dean had nog 2 kado bons en terwijl kon ik een verjaardags kado kopen voor mijn mete kind. Iedereen blij dus ! En zo was de woensdag namiddag in een oogwenk voorbij !

Leave a Reply

