dag 6 : Trier

Na een rustige nacht gingen we ontbijten, ontbijt buffet maar vrij sober volgens onze normen, we hebben al andere dingen  gezien !

20131102_081026

herfst deco in het hotel
herfst deco in het hotel

Daarna trokken we naar Trier dat vlakbij ligt. Het was écht schijtweer maar dat hield ons niet tegen. We parkeerden vlotjes ondergronds vlakbij de Porta Nigra die we van kortbij gingen bekijken.

imposant
imposant

DSCN3685 (Large)

Daarna gingen we shoppen, ik werd goedgezind van de kerst sfeer die al in grootwarenhuizen te vinden is :

20131102_141457 20131102_141506

Ik kocht er kadootjes voor een dubbel verjaardagsfeest waar Kane naartoe mag.

Lunchen deden we in een Self service restaurant in het Galleria Kaufhaus.

20131102_124844

Nadien reden we naar RIOL waar er in het TRIOLAGO ferienpark een rodelbaan ligt, een parcours van 1200 m lang waar je met 2 in kan, je kan zelf regelen of je sneller wil of trager (remmen). Keileuk, dat vond Kane vooral en gelukzak dat hij was want hij mocht gratis !!! Volwassenen 3,5/rit en Dean 2 eurokes.

om te kunnen dalen, moet je eerst naar omhoog natuurlijk !
om te kunnen dalen, moet je eerst naar omhoog natuurlijk !

20131102_15313820131102_154416

Onderweg naar het hotel, stopten we aan een paar supermarkten om eens naar het aanbod te kijken, man ik werd écht ni goe van het mega grote aanbod adventskalenders (van Lindt, Kinderschokolade, Merci, etc.) Ik kocht er enkele kadokes.

‘s Avonds besloten we te gaan eten in de plaatselijke Italiaan in Trittenheim nl. Pizzeria Pinoccio en dat bleek een voltreffer, de keet zat constant stampvol, we hadden echt geluk want op 5’ tijd hadden we een tafel voor ons vieren. De kids gingen voor een pizza met salami, manlief koos de pizza Stefano en ik ging voor de sla van het huis met tonijn, ham, garnalen, artisjok, pepertjes etc. Smaakte superzalig !

20131102_190044 20131102_190306 20131102_190320 20131102_185327

Tevoren hadden we braafjes geoefend, Kane en ik met de letters, woordjes en zijn boek om in te lezen :

20131102_181242 (Large)

Als afsluiter gingen we nog wijn proeven, a ja ge moet eerst proeven om te zien wat lekker is, zodat ge diene kunt kopen. Ik drink nooit wijn maar eens ik begon te proeven, kreeg ik de smaak te pakken en al snelde voelde ik het ook …

het bewijs !
het bewijs !

Bij de mensen thuis in de aangebouwde veranda kun je proeven en iets eten. In den inkomhal kan je betalen, een hele vriendelijke dame. Onze “proefsels” moesten we zelfs niet betalen. We lieten de wijn achter wegens te zwaar.

Kane met zijn didactisch materiaal
Kane met zijn didactisch materiaal
de weinstube
de weinstube

 

Leave a Reply

