leuke werkweek

Op dinsdag voormiddag had ik cursus “2u product kennis en 2u EHBO” en het was écht interessant, ik leerde heel wat bij over onderhoudsproducten, zo weet ik nu dat Ajax beter is voor mijn handen dan Mr. Proper, we bekeken de PH schaal met agressieve en niet agressieve produkten en maakten een verschil tussen ontkalkende en ontvettende producten. Het EHBO blok was voor mij een opfrissing want 13 jaar geleden was ik een gebrevetteerd EHBO helper.

Dus kon ik pas tegen kwart voor één aan de slag bij mijn dinsdag klant, ik deed er den beneden en kreeg nog complimentjes over de wortelstoemp die ik vorige week had gemaakt (de ouders waren toen op vakantie en ik had voorgesteld om verse wortelstoem te maken).

Woensdag reed ik voor de eerste keer naar mijn nieuwe klant en dat was een reuze meevaller ! Het is geen toeval dat ik daar ben terecht gekomen. Een mevrouw met 2 zonen die into spiritualiteit is !!! We got on like a house on fire ! Ze schaamde zich omdat haar huis er enorm vuil bij ligt vandaar dat ze zo lang twijfelde om een poetsvrouw te laten komen.

Na de middag kochten we bij Intersport een jogging en jasje van Adidas voor Dean (veldloop a.s vrijdag en daarna kan hij hem nog aandoen natuurlijk), daarnaast is Carrefour gelegen waar we inkopen deden. Thuis ff alles afzetten en daarna naar bomma L. die 87 werd. Ze was blij met haar kadootjes (een ketting van Eviva E, een tekening van Kane en een Lego bouwsel van Dean) Daarna ging het nog richting Aldi zodat we in de late namiddag weer thuis waren.

Donderdag in de voormiddag nog een nieuwe klant waar ik om de 2 weken naartoe moet en waar ik al kennis mee had gemaakt tijdens de vakantie. Toen ik aankwam stond er nog een auto … Eén van de zoons liet me binnen en toen zag ik de dochter in de zetel liggen. De moeder des huizes bleek ook thuis te blijven, toen was mijn goesting al over, er lag zo goed als niks klaar van gerief en boven ligt er laminaat. Ik maakte er het beste van en zei haar rechtuit dat haar huis voor mij pure hel was omdat het te groot is om op 4u te doen en ik ben een grondige madam en nu moest ik keuzes maken. Toen ik gedaan had, bleek ik de juiste keuzes te hebben gemaakt want ze vond het proper en was tevreden. Blij dat ik daar maar één keer om de 2 weken moet gaan en de volgende keer zal het vlotter gaan.

Et voilà mijn eerste 19u werkweek sinds lange tijd is achter de rug ! Nu 4 dagen genieten !

2 thoughts on “leuke werkweek

  1. Ik begrijp niet dat zòveel mensen in huis blijven rondhangen als de poetsvrouw komt. Onze poetsvrouw (een héle goeie, zou haar niet willen missen!) komt als hubbie en ik aan het werk zijn. Ik wil haar niet voor de voeten lopen. Zij kent ons huis door en door en poetst alles op de manier zoals zij dat wil, zolang het maar proper is als we thuis komen. Ik zou mij alleen maar ongemakkelijk voelen als onze poetsvrouw bezig is en ik zit maar wat in huis rond te hangen. In de vakanties zorg ik er altijd voor dat ik en de kids ergens naartoe gaan zodat ze rustig kan werken. Ze heeft een sleutel en kan binnen en buiten wanneer ze wil. Ik vertrouw haar in alles 100% en ze regelt haar eigen werk.

    Like

Leave a Reply

