vervolg week 8

 

 

Vrijdag 23 augustus – dag 1

De laatste benodigdheden werden ingepakt, er werd gedubbelcheckt of we alles bij hadden en voor de rest was het relaxen tot een Thomas Cook busje ons kwam afhalen rond tien voor vier. Ik zat vlak achter de chauffeur en die moest persé de ganse rit praten, praten en nog eens praten … en het was dan nog een LImburger ook (no offence meter C.) Hij was ook geweldig fashionable gekleed (niet dus) en reed tergend traag, gelukkig dat we niet ver van de luchthaven wonen zodat we om half 5 al ter plaatse waren.

We checkten in bij Tunisair en gingen daarna door de grenscontrole, gelukkig allemaal zonder veel file. In een self service restaurant aten we een lekker hapje. daarna gingen we door de “security check”, mijn ongeopende Evian flesje van 33 cl (dat in mijn rugzak/handtas zat) werd in beslag genomen wegens “not allowed”, dat wist ik wel maar ik wou het toch eens proberen. Manlief had weer prijs en moest zijn Caterpillars uitdoen en zijn riem . Terwijl we richting gate B14 liepen, werd er omgeroepen dat onze vlucht vertraging had. Wat verder op het scherm zagen we dat die opliep tot 20u20 (normaliter gingen we omhoog om 18u30) dat was dus uitermate balen … Voor die ene keer in tien jaar dat een mens beslist om te vliegen 😦

Gelukkig waren er nog shops en eetgelegenheden in de buurt. BIj Starbucks genoot manlief van een koffie en ik van een stuk “Decadence cake” en die naam was héél erg goed gekozen wegens orgastisch lekker 😉

In de taxfreeshops zagen we mini potjes Nutella in een weekverpakking, nu vind ik het jammer dat we ze niet gekocht hebben want die waren écht schattig ! De kids vergaapten zich aan al wat er te zien was op en rond het tarmac : vliegtuigen die landden en opstegen. Koffers die werden gelost en geladen, cockpitvensters die werden gereinigd etc.

Opeens zagen we ons vliegtuig aankomen ! De koffers werden razendsnel gelost én geladen en toen was het boardingtijd ! We kregen nieuwe boardingpassen want oorspronkelijk zaten we aan de nooduitgang (maar dat mag niet met kids ) Onze nieuwe seats waren op rij 15 (aan de vleugel), ik zat in het midden met aan elke kant een kindje en manlief zat aan het gangpad aan de andere kant. En toen werd het écht spannend voor de kids want voor hen was het de allereerste keer !

De start verliep vlotjes, Dean kreeg serieus pijn aan zijn rechteroor maar overleefde het !

We kregen een wrap met kip en worteltjes als snack. De landing verliep héél zachtjes, ik had bijna geen enkele stop in mijn oren. Onze bagage was ook snel ter plaatse maar toen was het wachten aan de grenscontrole. Aan de aankomst stond een reisleider ons op te wachten, we mochten doorgaan naar bus 113 en we moesten al direkt bereidwillige Tunesiërs afwimpelen …

Het was wachten tot de laatste passagiers waren opgestapt, ik vreesde dat Murphy mee op reis was toen we te horen kregen dat ons hotel de laatste stop was. In de brochure staat dat de afstand 35 km is. We deden er een uur én veertig minuten over. De kids waren ondertussen in dromenland. Tijdens het inchecken in het Movie Gate Miramar Hotel in Hammamet bleken er niet voldoende kamers te zijn maar die van ons was verzekerd !

Om half 3 plaatselijke tijd gingen we slapen…

Zaterdag 24 augustus – dag 2

Onze eerste volledige dag ter plaatse en die was wat zotjes : we waren ‘s avonds pompaf !

Na het ontbijt, trokken we voor de allereerste keer richting zwembad met glijbanen en van daar ging het naar de zee en daarna naar een ander zwembad en dan bleek er nog een overdekt te zijn, kortom we gingen de hele dag van hot naar her en na het avondeten waren Kane zijn batterijen volledig leeg. Ik ging ook voor 22u slapen (het is hier trouwens een uur vroeger dan bij ons)

We lieten allemaal een henna tattoo zetten : Dean een zonnetje op zijn hand, Kane een draak op zijn bovenarm, ik ging voor een “armband” en manlief heeft Dean en Kane in het Arabisch op zijn bovanarm en hij kreeg er nog gratis zijn naam bij en ik de mijne. Die bleken trouwens goed te zijn “getekend” want toen we buiten het hotel langs de winkeltjes gingen om cola te kopen, werden we aangesproken.

zondag 25 augustus – dag 3

Another hot day in Hammamet ! Het eten is keilekker, alles in buffetvorm en je hebt ruim de tijd om te gaan eten. Lunch én avondmaal is warm, er is ook koud buffet en dessertbuffet, voorlopig heb ik het koude buffet nog niet aangevallen wegens vrees voor overhoop liggende darmen. De ijsblokjes zijn ok, het kraanwater niet volgens de plaatselijke hostess. Er is altijd keuze in aardappelen, rijst en pasta.

Enig minpunt so far : mijn bed : de matras is steenhard en elke morgen word ik geradbraakt wakker met pijnlijke rug, schouders en nek.

De zee was vandaag vrij wild en er zwerfde vanalles in rond zodat er in gaan leek alsof je een stuk oerwoud doormoest. Groot nadeel : héél veel viezigheid in uwen bikini … ik moest hem zeker 5X spoelen vooraleer hij weer proper was. Maar die golven zijn leuk !!!!

De kids gingen weer zonder problemen naar bed.

 

Leave a Reply

