vrijdag

Op vrijdag ging ik eerst naar den Delhaize om vlees te kopen voor op den bbq, daarna ging het richting Colruyt voor het oppikken van enkele verjaardagskado’s. Daarna richting casa want om 10 u kwam er een kerel van de KUL . We zijn nl. geselecteerd om deel te nemen (samen met 19 andere gezinnen) aan een onderzoek : “digitaal mediagebruik van kinderen tussen 3 en 9 en de invloed van ouders”. De komende tien dagen moeten we een dagboek invullen. Telkens als één van de kids op de WII speelt, met zijn Nintendo speelt of een filmpje bekijkt op Youtube e.d of een website bezoekt, moeten we dat in detail noteren. Nadien wordt dit opgehaald en worden we geïnterviewd samen met de kids en wordt er ook een filmpje opgenomen. Dit allemaal is natuurlijk niet gratis ! We werden hiervoor opgebeld door Qualifield.

Toen ik helemaal klaar was om buiten te gaan zitten om eens lekker te niksen (lezen) en te genieten van de zon, ging mijn gsm : een privé nummer, normaal gezien neem ik dan niet op (wegens televerkoop en andere irritante personen) maar ik dacht van “je weet maar nooit wie het is” en gelukkig dat ik wél opnam want het was de basisschool met de boodschap dat Dean gevallen was tijdens de turnles en een lelijke wonde had op zijn knie die ze zelf niet helemaal proper kregen. Ze vonden een doktersbezoek aan te raden dus ging ik hem afhalen. De dokter nam niet op en alle afspraken waren al volboekt.

Ik reed er mee naar bonneke omdat ik wist dat zij het gsm nr. heeft van de dokter en ook om samen te bekijken of een doktersbezoek wel nodig bleek. Toen de pleister (zo ne vieze vettigen bruinen antieke) eraf was, werd meteen duidelijk dat we dit niet alleen konden verzorgen : het was een open vleeswonde met nog steentjes en vuil in. Bonneke kreeg de dokter gelukkig te pakken en om tien over drie mochten we langskomen.  Ik moest echter Kane gaan afhalen en enkele speelgasten.

Leave a Reply

