naar de arbeidsgeneesheer

Maandag na de middag kreeg ik telefoon van mijn werkgever met de boodschap dat ik me dinsdagmorgen om half 9 moest aanbieden bij Provikmo in Mechelen bij de arbeidsgeneesheer omdat er in het dokument van de mutualiteit stond dat ik moest hervatten maar met aangepast, licht werk wat natuurlijk absolute onzin is in deze sector.

Dus ikke naar Mechelen dinsdagmorgen, vertrokken om 7u40 en stipt half 9 stapte ik er binnen. Ik zou me ni graag elken dag zo in file staan (door een resem verkeerslichten op den N26) En het verliep geheel zoals ik had verwacht ! Ik had de keuze : ze zouden me kunnen afkeuren (en dan vlieg ik op den dop met alle gevolgen vandien -lees- gene moment ni meer gerust wegens passende werkaanbiedingen door het feit dat ik een bachelor/A1 diploma bezit) maar dat was uiteraard geen optie. Ik vertelde de arbeidsgeneesheer (dezelfde vrouw als eind februari die me toen goedkeurde om te hervatten aan 8u/week) dat ik het wil proberen en ik zei haar dat ik bezig ben met LBB en zoek naar een alternatief. Zij stelde voor om me te herscholen (één of andere cursus te volgen) terwijl ik op den dop zit want dan zouden ze me met rust laten. Ik zou écht ni weten wat ik zou kunnen studeren en dat interesseert me totaal niet dus kreeg ik mijn goedkeuring om te hervatten aan 16u !

Mijn werkdag begon dus om 10u30 en eindigde ook vroeger want ik heb altijd té vroeg gedaan.

Donderdag wordt een échte test : mijn vroegere donderdag namiddag klant (maar daar is het altijd verbazingwekkend proper) en mijn woensdagklant wordt nu mijn donderdag morgen klant dus daar heb ik nu een uur meer. Benieuwd hoe mijn elleboog hierop gaat reageren. Hij is al een hele tijd stabiel nu omdat ik hem serieus ontlast !

Leave a Reply

